SAT megoldások
SAT megoldások

Műholdjel vétel és továbbítás koaxiális síkon

Tradicionális műholdjel vétel esetén parabola antennára szerelt, egy vagy több 50 vagy 75 Ohm (koax) kimenettel rendelkező LNB-t (műholdvevő fejet) alkalmazunk, ebben az esetben a jel továbbítás koax kábeleken történik. Távolság és csillapítás függvényében ez tipikusan RG6 vagy RG11 kábelen valósul meg. A fejek felhasználásától függően beszélhetünk univerzális, quattro vagy quad LNB-ről. Léteznek ezektől eltérő típusok is, azonban ezek alkalmazhatósága speciális esetekre korlátozódik. 

Antennák tekintetében, ma már az offset antenna típust alkalmazzák leggyakrabban műholdjel vételére, ezek között is igen széles választék érhető el a piacon. Többek között porfestett aluminium antenna, de elérhető üvegszál erősítésű professzionális antenna is. 

Cégünk kínálatában elérhető koaxiális kimenetű LNB-k:

Termék portfóliónkban megtalálható parabola antennák:

SAT jel vétel és továbbítás optikai síkon

Az optikai síkon történő jeltovábbítás nagy előnye hogy a feldolgozás helyétől, ahol a vevő egységek (IRD-k) kerülnek elhelyezésre, elegendő csupán egy, többszálas optikai kábelt kivezetni az antennákig. Ez a korábbi megoldásokhoz képest (4 db koax kábel/antenna), jelentősen takarékosabb megvalósítás. Előny továbbá a koax kábeles megoldáshoz képest, az optikai síkon továbbított jel elektromágneses és rádiófrekvenciás zavarokra való érzéketlensége, tehát a jel paraméterei nem, vagy csak minimálisan romlanak a továbbítás alatt. Az optikai átvitel sajátosságai miatt a jel akár 20 Km távolságig is elvihető, és közben akár el is osztató.  

Motorizált antenna rendszerek

A motorizált antennarendszerek lehetővé teszik a lokálisan vagy akár távolról elvégezhető antenna átállítást. Az ilyen típusú rendszerek nagy előnye hogy nem kell hosszú időket eltölteni a csavarok és egyéb kötések oldásával, hanem egyszerűen egy beltéri vezérlőről könnyedén átállíthatók a kívánt pozícióba. A vezérlők általában feltölthetők egy komplett műhold adatbázissal, amely esetben elegendő a kívánt műholdat kiválasztani, nem szükséges minden esetben a pontos paramétereket megadni. 

A motorizált rendszerek több méretű antennákhoz is elérhetők, egészen 3,4m átmérőig. Az ilyen rendszerek esetén fontos specifikálni hogy mennyi tengely mozgatása szükséges. A 2 tengelyes (X, Y) motorizáció a legelterjedtebb, azonban ez csak kis tartományban képes optimálisan működni. Az antenna, mozgása közben a geostacionárius műholdak pozícióit kell kövesse, amelyek a földről nézve nem lineárisan helyezkednek el, hanem ívben. Ez befolyásolja a fejre érkező jelet. Egy kezdeti műholdra beállított antenna, 2 tengely menti elforgatása után, a következő műholdat befogva, a fej ugyanolyan pozícióban marad, és nem a megfelelő szögben érkezhet be jel, ezáltal nem lesz optimális a vételi beállítás hiába fordult az antenna tökéletes pozícióba. Ez kis szögelfordulásokon belül nem okoz nagyobb eltérést a vételi paraméterekben, azonban a szélső értékeknél már igen. Ezért ajánlatos minden motorizált rendszert 3 tengelyes motorizálással felszerelni, mert ebben az esetben a harmadik tengely motorja az fejet mozgatja, amely segítségével az egyes műhold pozíciókhoz tartozó optimális beállítás elérhető. 

A motorizált antennák természetesen lehetnek akár mobil eszközökön is, legyen az a teljesség igénye nélkül hajó, vagy akár közvetítő kocsi (SNG). Az ilyen esetekre elérhetők GPS alapú műholdkövetési opciók is, amelyek lehetővé teszik hogy a vezérlő bárhol is legyen éppen, mindig megtalálja a kívánt műholdat, amennyiben ezt a környezet is lehetővé teszi.

Kapcsolat
Mellék: 102

Akikhez fordulhatsz
Stodulka Péter
projekt menedzser
Kapcsolódó anyagok
Központosított I-CCAP rendszerek üzembe helyezése
DAA, CAA rendszerek üzembe helyezése és költséghatákony fejlesztése
Hirid lorem ispum dolorum sit amet üzembe helyezése.
DAA, CAA rendszerek üzembe helyezése és költséghatákony fejlesztése
Letölthető anyagok
Hibrid I-CCAP és DAA rendszerek
Ismerje meg részletesen a központosított és elosztott szolgáltatási modellt.
Hibrid I-CCAP és DAA rendszerek
Ismerje meg részletesen a központosított és elosztott szolgáltatási modellt.
Hibrid I-CCAP és DAA rendszerek
Ismerje meg részletesen a központosított és elosztott szolgáltatási modellt.
További bejegyzések a témában
A Vidanet Zrt. a CommScope vCCAP Evo platformot választotta

A Vidanet Zrt. a CommScope vCCAP Evo platformot választotta

Hírek „A virtualizált fejállomás az egyik módja annak, hogy az üzemeltetők optimalizálják CMTS-architektúrájukat a DAA telepítésekhez” - nyilatkozta Guy Sucharczuk, az Access Network Solutions SVP és elnöke. „A Vidanethez hasonló…

778 438 admin
Hello 2

Hello 2

778 438 admin
Hello world!

Hello world!

Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!

778 438 admin
  • 1
  • 2
Lépjünk kapcsolatba és építsük együtt a jövő hálózatait

Kérdésed van, vagy egyedi megoldásra van szükséged? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk megtalálni a legjobb technológiai utat a céljaidhoz.